بهترین شیوه عایق کاری استخر استفاده از عایق های نانو و عایق رطوبتی نانو می باشد که این روزها جایگزین مناسبی برای ایزوگام و قیرگونی می باشد ، از آنجایی که نشتی در استخر و در ساختمان می تواند به بافت اصلی ساختمان آسیب جدی بزند .

پس بهتر است که هر چه زودتر بفکر یک عایق کاری خوب و به صرفه باشیم تا در آینده از خرابی های بیشتر جلوگیری کنیم .

آیا عایق بندی می تواند استخر شما را از نظر انرژی کارآمدتر کند؟
اگرچه هیچ چیز بعد از ظهر تابستان آرام را در کنار استخر شنای شخصی خود بدون وجود سر و صدا یا هرگونه مزاحمت دیگری پشت سر نمی گذارد ، اما بسیاری از مردم از این واقعیت که استخرها می توانند یک مصرف کننده انرژی عظیم باشند آگاه نیستند. یعنی ، برای گرم کردن استخر ، تمیز کردن آن و حفظ گردش آب ، مقدار زیادی انرژی لازم است ، چرا که نگهداری از آنها می تواند تا حدودی گران باشد. خوب ، همه این مشکلات با عایق بندی مناسب استخر شنا به راحتی قابل حل است. ایده افزودن عایق به استخر در ابتدا ممکن است عجیب و پرهزینه به نظر برسد ، اما زمان زیادی طول نمی کشد تا متوجه تمام فواید عایق اضافه شده شوید. این به استخر کمک می کند تا گرمای حاصل از منابع طبیعی را حفظ کند ، چرا که شما مجبور نیستید استخر را به طور اضافی گرم کنید و بنابراین در مصرف انرژی صرفه جویی کنید. یعنی بسته به شرایط آب و هوایی ، اگر تفاوتی بین دمای آب استخر و دمای زمین یا هوا وجود داشته باشد ، اگر دیواره های استخر به درستی عایق نشده باشند ، گرما جریان پیدا می کند و از طریق دیواره ها خارج می شود. این امر همچنین باعث از بین رفتن گرما از طریق تبخیر می شود ، زیرا این اختلاف دما باعث تبخیر آب گرم می شود. به منظور جلوگیری از همه این مسائل ، به سادگی مراحل ارائه شده را در راهنمای عایق بندی استخر شنا دنبال کنید.

روکش استخر شنا

با توجه به اینکه استخرها بیشتر در طول روز یا فصلی استفاده می شوند ، این سوال در مورد محافظت مناسب در زمان غیرفعال بودن استخر مطرح می شود. یعنی آب استخر در طول روز به دمای مطلوب خواهد رسید ، اما اگر آب استخر بدون آب باقی بماند ، هنگام شب که دمای خارجی کاهش می یابد ، گرما از بین می رود. خوب ، اگر می خواهید در طول شب مقداری گرما را حفظ کنید یا حداقل سرعت خود را کاهش داده و از بین ببرید ، استفاده از روکش استخر مناسب که مقدار مشخصی از عایق را ایجاد می کند و محافظت در برابر از دست دادن گرما ناشی از افت دما و اثرات باد را فراهم می کند ، هوشمندانه خواهد بود. .

عایق استخر

انواع مختلفی از روکش های عایق استخر شنا وجود دارد که می توانید بسته به اندازه ، شکل و نوع استخر خود انتخاب کنید. یک گزینه یک پوشش مات ، سایر عایق بندی شده یا عایق بندی نشده است. پوشش های مات غیر عایق از لایه نازک وینیل ساخته شده اند ، در حالی که پوشش های عایق شده با یک لایه نازک از پلی اتیلن پوشانده شده اند ، که برای به حداقل رساندن اتلاف حرارت از طریق تبخیر استفاده می شود اما همچنین باعث کاهش منفعل خورشید می شود. از طرف دیگر ، پوشش استخرهای خورشیدی نیز در کاهش اتلاف گرما کارآمد هستند ، اما نه به قیمت از بین بردن گرمای خورشیدی. اگر یک استخر با شکل نامنظم دارید ، یک تکه بزرگ از استخر شنا عایق کاری نمی کند ، چرا شما باید تعدادی حلقه خورشیدی کوچکتر را که معمولاً از وینیل مقاوم در برابر اشعه ماورا UV بنفش ساخته شده اند انتخاب کنید. سرانجام ، می توانید به دنبال پوشش های مخصوص استخرهای مایع باشید که حاوی مواد شیمیایی غیر سمی خاصی هستند که در آب آزاد می شوند و یک لایه نازک از پوشش مایع تشکیل می دهند و در نتیجه از دست دادن گرما از طریق تبخیر به حداقل می رسد.

گزینه های عایق بندی استخر شنا
اکنون برخلاف روکش های استخر که برای افزودن یک لایه محافظ و عایق در طول زمان غیرفعال شدن استخر استفاده می شود ، عایق استخر شنا که به زمین و دیواره های استخر اضافه می شود ، معنی کارآمدی است که باعث محافظت در برابر اتلاف گرما در طی کل فصل همچنین در اینجا چند گزینه عایق بندی نیز وجود دارد. احتمالاً مشهورترین آن ، از آنجا که در اصل یک کار DIY است که می تواند خیلی سریع انجام شود ، به استفاده از بسته های حباب مخصوصی که به سطح خارجی دیواره های استخر متصل می شوند اشاره دارد ، بنابراین از گرما جمع شده در طول روز جلوگیری می کند تا در طی شب و در نتیجه دمای ثابت و ثابت آب را حفظ کنید. نصب این عایق استخر حباب دار بسیار آسان نصب می شود ، بنابراین اولین کاری که باید انجام دهید اندازه گیری دیواره های استخر از بالا به پایین و کل راه است تا بتوانید میزان مواد مورد نیاز خود را تعیین کنید. نکته خوب این است که این ماده عایق معمولاً به صورت رول عرضه می شود بنابراین ممکن است نیازی به برش آن نباشد ، اما می توانید به راحتی آن را دور استخر بغلتانید. از طرف دیگر ، در صورت لزوم پیرایش ، می توانید از یک قیچی یا یک چاقوی مفید استفاده کنید. می توانید عایق را از طریق گیره های مخصوص طراحی شده یا نوار آلومینیومی وصل کنید ، فقط مطمئن شوید که محکم در امتداد دیواره های استخر قرار دارد. هنگام افزودن عایق ، حتماً با استفاده از همان روش نصب ، لوله ها را نیز بپوشانید.

عایق استخر شنا با تخته XPS

گزینه دیگر در عایق بندی استخر شنا که نصب آن می تواند گران تر و تا حدی پیچیده تر باشد ، شامل افزودن تخته های عایق XPS سفت و سخت است. با این حال ، این عایق بسیار کارآمدتری نسبت به سایر مواد فراهم می کند و راه حل دائمی تری را ارائه می دهد. مشاهده خواهید کرد که برخی از تولیدکنندگان عایق توانسته اند تخته های عایق سختی را ایجاد کنند که مخصوصاً برای استخرها طراحی شده است ، به این دلیل که در اینجا شما به عایقی نیاز دارید که نه تنها به هدف خود برسد بلکه تحت تأثیر آب و رطوبت نیز نخواهد بود. 

 

منبع : 

https://nanosazeh.com/namayandegi-forosh-nano/