5 راه برای ایجاد اعتماد به نفس
همه با اعتماد به توانایی های خود می جنگند
توسط امی مورین ، LCSW پزشکی بررسی شده توسط کارلی اسنایدر ، MD به روز شده در 11 ژانویه ، 2021
چاپ
اعتماد به نفس به عنوان احساس اعتماد به توانایی ها ، ویژگی ها و قضاوت فرد تعریف می شود. اعتماد به نفس برای سلامتی و بهزیستی روانشناختی شما مهم است .1 داشتن اعتماد به نفس سالم می تواند به شما در موفقیت در زندگی شخصی و شغلی کمک کند.

فواید اعتماد به نفس


داشتن اعتماد به نفس می تواند فواید زیادی در خانه ، محل کار و روابط شما به همراه داشته باشد. در اینجا نگاهی داریم به برخی از تأثیرات مثبت اعتماد به نفس در زندگی شما.

گشودگی برای امتحان چیزهای جدید. وقتی به خودتان ایمان داشته باشید ، تمایل بیشتری برای امتحان چیزهای جدید خواهید داشت. خواه برای ارتقا apply سطح تقاضا کنید یا برای یک کلاس آشپزی ثبت نام کنید ، اعتقاد به خود برای اینکه خود را در آن جا قرار دهید کلیدی است.
عملکرد بهتر هنگامی که به خود اعتماد به نفس دارید ، می توانید منابع خود را به وظیفه پیش بینی شده اختصاص دهید. به جای اتلاف وقت و انرژی با نگرانی از اینکه به اندازه کافی خوب نیستید ، می توانید انرژی خود را صرف تلاش خود کنید .2 بنابراین در نهایت ، وقتی احساس اطمینان می کنید عملکرد بهتری خواهید داشت.
انعطاف پذیری بهتر اعتماد به نفس یا اعتقاد به خود می تواند مقاومت شما را تقویت کند ، یا توانایی بازگشت به عقب از هرگونه چالش یا ناملایمتی را که در زندگی با آن روبرو هستید ، افزایش دهد.
روابط بهبود یافته داشتن دوز سالم اعتماد به نفس می تواند به شاد و سالم نگه داشتن روابط کمک کند. 3 یک دلیل این است که افراد با اعتماد به نفس تمایل دارند مرزهای قویتر را تعیین کنند ، نیازها و احساسات خود را در اولویت قرار دهند. داشتن اعتماد به نفس نه تنها بر احساس شما در مورد خود تأثیر می گذارد ، بلکه به شما کمک می کند دیگران را بهتر درک کرده و آنها را دوست داشته باشید. همچنین اگر به آنچه سزاوار آن نیستید نرسیدید این قدرت را برای شما فراهم می کند که از آنجا دور شوید.
خوشبختانه مواردی وجود دارد که می توانید برای تقویت اعتماد به نفس خود انجام دهید. چه در یک زمینه خاص اعتماد به نفس نداشته باشید و چه در تلاش برای احساس اطمینان نسبت به هر چیزی هستید ، این استراتژی ها می توانند به شما کمک کنند.

مقایسه خود را با دیگران متوقف کنید
زن جوان مسلمان در کافه


گتی ایماژ / سنگفرش های لیلی

چه نوع نگاه شما به دوستانتان را در فیس بوک مقایسه کنید و چه حقوق خود را با درآمد دوستتان مقایسه کنید ، مقایسه ها سالم نیستند. در حقیقت ، یک مطالعه در سال 2018 که در "شخصیت و تفاوتهای فردی" منتشر شد ، ارتباط مستقیمی بین حسادت و احساس شما در مورد خود پیدا کرد .4

محققان دریافتند افرادی که خود را با دیگران مقایسه می کنند حسادت را تجربه می کنند. و هرچه حسادت بیشتری داشته باشند ، احساس بدتری نسبت به خود داشتند. این می تواند یک چرخه معیوب باشد.

به مواقعی که ثروت ، داشته ها ، مهارت ها ، دستاوردها و ویژگی های خود را با یکدیگر مقایسه می کنید توجه کنید. تصور اینکه افراد دیگر بهتر هستند یا افراد بیشتری دارند اعتماد شما به خود را از بین می برد. وقتی متوجه شدید در حال مقایسه هستید ، به خود یادآوری کنید که انجام این کار مفید نیست. هر کس در حال مسابقه خود است و زندگی یک رقابت نیست.

در اینجا چند نکته برای کمک به خلاص شدن از دام مقایسه آورده شده است:

با دیگران خوب باشید وقتی بهترین خودتان هستید ، ممکن است کمتر در مقایسه با دیگران یا تمرکز روی مواردی که کمبود دارید ، تمایل داشته باشید. کمک به دیگران (نوع دوستی) ، به ویژه افرادی که از اقبال کمتری برخوردار هستند ، می تواند چشم انداز خوبی در مورد میزان واقعی سعادت در زندگی ایجاد کند.
نعمتهای خود را بشمارید. اگر از زندگی شخص دیگری حسادت می ورزید ، نقاط قوت و موفقیت خود را به خود یادآوری کنید. برای کمک به تمرکز روی زندگی خود و نه زندگی دیگران ، یک مجله مداحی مداوم در نظر بگیرید.
دیوانگی ها را شناسایی و از آنها اجتناب کنید. آیا افراد خاصی در زندگی شما وجود دارند که دائماً قضاوت و مقایسه کنند و فقط روند رقابت شما را به نمایش بگذارند (و نه به روش خوب)؟ اشکالی ندارد که تماس با این افراد را محدود کنید و یا در صورت امکان کاملاً از آنها پرهیز کنید.
به دنبال حمایت مثبت باشید. همانطور که افراد منفی زندگی خود را از بین می برید ، پرورش یک حلقه اجتماعی از افرادی که از شما حمایت می کنند و انگیزه شما را برای بهترین خود بودن دارند و خوبی های شما را به شما یادآوری می کنند نیز مهم است.
 چگونه از مقایسه مداوم خود با دیگران جلوگیری کنیم

مراقب بدن خود باشید


اگر از بدن خود سو ab استفاده کنید ، احساس خوب بودن در مورد خود دشوار است. از طرف دیگر ، اگر مراقبت از خود را انجام دهید ، می دانید که برای ذهن ، بدن و روح خود کار مثبتی انجام می دهید و به طور طبیعی احساس اطمینان بیشتری خواهید کرد. در اینجا چند روش خودمراقبتی وجود دارد که به سطوح بالاتر اعتماد به نفس مرتبط هستند:

رژیم غذایی. خوب غذا خوردن فواید زیادی از جمله سطح بالاتری از اعتماد به نفس و عزت نفس دارد. هنگامی که بدن خود را با غذاهای مناسب تأمین می کنید ، احساس سلامتی ، قدرت و انرژی بیشتری می کنید ، که می تواند باعث شود احساس بهتری نسبت به خود داشته باشید.
ورزش. مطالعات به طور مداوم نشان می دهد که فعالیت بدنی باعث افزایش اعتماد به نفس می شود. یک مطالعه 2016 که در Neuropsychiatric Disease and Treatment منتشر شد نشان داد که فعالیت بدنی منظم باعث بهبود تصویر بدن افراد می شود. و وقتی تصویر بدن آنها بهتر شد ، آنها اعتماد به نفس بیشتری داشتند
مراقبه. متخصصان می گویند که مدیتیشن می تواند به افزایش اعتماد به نفس در افراد کمک کند